علـــــــومــــــیها

بزرگترین سایت علمی

علـــــــومــــــیها

بزرگترین سایت علمی

چرا از دیدن عکس خودمان متنفریم

سه شنبه, ۲۸ آبان ۱۳۹۲، ۰۷:۲۷ ب.ظ


مطالب علمی,مقالات علمی,دانستنیهای علمی

چرا از دیدن عکس خودمان متنفریم
بسیاری از افراد از عکس های خود راضی نیستند یا دست کم تصور می کنند عکس هایی که از آنها گرفته شده زاویه مناسبی ندارند.
افراد در مورد صداهای ضبط شده خودشان همین عقیده را دارند.بررسی ها نشان می دهد از آن جا که صدایی که ما از خودمان می شنویم حاصل ترکیب صداهای هدایت شده توسط هوا و صدای هدایت شده به گوشمان از طریق استخوان و سینوس های سرطان است پس صدای دریافتی تا حد زیادی با صدایی که دیگران تنها از طریق هدایت هوایی می شنوند تفاوت دارد.
گفتنی است در مورد عکس پاسخ را می توان تنها در یک کلمه خلاصه کرد: آینه!
علت اینکه عکس هایمان به نظرمان عجیب اند و تصور می کنیم با خودمان شباهت کمی دارند این است که ما پیوسته برای دیدن خودمان از آینه استفاده می کنیم.
روانشناسان در جریان تحقیقی دریافتند که اشخاص همواره به عکس هایی که مطابق تصویر آینه ای هستند علاقه بیشتر دارند.
براساس پدیده ی مواجهه انحصاری اشخاص تنها بر اساس مواجهه تکراری با یک چیز ترجیحی نسبت به آن پیدا می کنند این چیز می تواند یک صدای تکراری، نقاشی تکراری و یا کلمات تکراری باشد.
گزارش ها نشان می دهد حس بدی که شما بعد از دیدن تصاویر غیر آینه ای تان پیدا می کنید در اشخاص دیگر وجود ندارد و آن ها چون به دیدن تصاویر آینه ای شما عادت ندارند ممکن های شما را طبیعی و شبیه خود واقعی تان می بینند.
به عنوان توصیه برای گرفتن یک عکس مطابق با تصویر آینه تان خیلی تلاش نکنید چون وقتی این عکس را گرفتید و دوستانتان آن عکس را مشاهده کردند به شما خواهند گفت: اصلا شبیه خودتان نیفتاده اید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۲/۰۸/۲۸
sajad dargahi

نظرات (۱)

عالـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــی بــــــــــود